Informaţii despre siguranţă

    Reguli generale de siguranță pentru utilizarea aplicației Online Broker

    1. Vă recomandăm ca utilizarea datele de acces şi accesul în aplicația OLB să fie realizată doar de către propria persoană.

    Păstrați într-un loc sigur documentele tipărite pe care le-ați primit de la noi. În caz de suspiciuni privind abuzul contului sau a datelor dumneavoastră de acces, vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon +40 312 295 097 sau la adresa de email: info@akcenta.eu.

    2. Reguli pentru mai mulți utilizatori care lucrează pe același computer

    Nu permiteți ca o altă persoană să se conecteze sub numele dvs. de utilizator. Nu stocați numele și parolele în locații accesibile publicului (unități de rețea, stocare în cloud etc.). Dacă suspectați că datele de autentificare la conturile dvs. au fost utilizate în mod abuziv, solicitați blocarea acestora de către AKCENTA CZ. Protejați-vă numele de utilizator și parola - nu le împărtășiți niciodată cu o altă persoană.

    3. Reguli pentru utilizarea aplicației Online Broker

    Înainte de a vă autentifica, închideți toate celelalte ferestre ale browserului și lansați Online Broker într-o fereastră nouă. Vă recomandăm să utilizați cele mai recente versiuni de browsere web și sisteme de operare.

    4. Reguli pentru utilizarea parolelor

    De regulă, nu dezvăluiți nimănui parola dvs. și faceți imposibilă recunoașterea acesteia atunci când o introduceți în calculator.

    5. Reguli pentru utilizarea codului de verificare

    Veți primi codul de autentificare prin SMS la numărul de telefon pe care l-ați furnizat la semnarea contractului. Valabilitatea codului de verificare este de 3 minute. Nu dezvăluiți nimănui codul de verificare valabil și nu permiteți nimănui să îl citească sau să îl obțină în alt mod de pe telefonul dumneavoastră.

    6. Reguli privind setările browserului de internet

    Utilizați întotdeauna numai cele mai recente versiuni de browser. Luați în considerare cu atenție dacă doriți să vă stocați informațiile de conectare în browser.

    7. Reguli privind utilizarea computerului dvs.

    Vă sfătuim cu tărie să nu instalați programe și fișiere din surse nesigure (în special software ilegal și produse de amatori). Aceste programe sunt adesea asociate cu aplicații care pot compromite securitatea computerului dumneavoastră. Acordați o atenție deosebită citirii e-mailurilor cu atașamente care pot conține programe malware. Utilizați un program antivirus care include un firewall și, în mod ideal, un modul de protecție a comunicațiilor prin e-mail.

    8. Alte recomandări

    Atunci când accesați un server web, verificați în mod constant validitatea certificatelor serverului în browserul web. În prezent, un browser bun și autentificat vă va avertiza dacă conexiunea dvs. la web este nesigură, anunțându-vă într-un mod semnificativ. (Înainte de a se conecta la un site cu o conexiune nesigură, acesta va afișa o pagină în care puteți alege dacă doriți cu adevărat să continuați pe site-ul respectiv sau va afișa o pictogramă cu semnul exclamării de culoare roșie în bara de adrese).

    Phishing

    Ce este phishingul?

    Phishing-ul este, de exemplu, un mesaj de e-mail fraudulos care pare a fi un e-mail de la un expeditor valid. La prima vedere, e-mailul pare valid, dar, la o examinare mai atentă a adresei expeditorului, aceasta poate fi diferită doar cu un singur caracter sau puteți descoperi că link-ul din e-mail duce la un site fraudulos. Atașamentul poate părea un fișier Excel cu aspect nevinovat, dar chiar și un fișier Excel poate conține coduri malițioase. Iar aplicația pe care ar trebui să o instalați pentru a ajunge la atașament este de fapt un program malware. Expeditorul unui astfel de e-mail încearcă pur și simplu să obțină de la dumneavoastră informații sensibile, cum ar fi datele de autentificare (numărul de client, parola, codul de securitate și alte detalii de securitate) pentru a face abuz de ele. Prin urmare, atunci când citiți e-mailurile, merită să vă amintiți că nu toate e-mailurile care ajung la dumneavoastră provin de la expeditori valabili și să aveți grijă înainte de a introduce date sensibile sau de a declanșa atașamente.

    În contextul Akcenta CZ, un e-mail de phishing poate arăta ca o informație despre o plată eșuată, o cerere de actualizare a informațiilor de securitate sau un sondaj de satisfacție a clienților. Nu există limite ale imaginației.

    Devieri de plăţi

    Fraudă prin devieri de plăți

    Suntem foarte vigilenți atunci când este vorba despre siguranța banilor clienților noștri! Cei peste 20 de ani de experiență ne-au învățat cum să fim atenți la comportamentul fraudulos, atât în ceea ce privește compania Akcenta, dar și în privința afacerii clienților noștri. Ce am observat în tot acest timp este că frauda poate lua multiple forme, adaptându-se an de an la schimbările aduse de noile tehnologii, în moduri tot mai inovative.

    Exemplul pe care vrem sa vi-l prezentăm mai jos este unul de comportament fraudulos întâlnit în toate colțurile lumii și pe care îl puteți totuși preveni dacă urmați o simplă verificare efectuată la fiecare tranzacție:

    1. Persoana A sparge contul de email al Furnizorului
    2. Tot persoana A informeaza Compania (clientul Akcenta, de exemplu) despre modificarea datelor bancare referitoare la plata facturilor catre furnizor
    3. Prin urmare, Compania păcălită modifică instrucțiunile de plată
    4. La urmatoarea plată, plățile sunt trimise în conturile frauduloase
    5. Compania în cauză nu află acest lucru imediat, ci doar după un timp, când Furnizorul anunță de urgență că facturile nu au fost plătite

    Pentru a evita scenariul de mai sus, vă recomandăm să validați de fiecare dată cu Furnizorul dumneavoastră (prin email, telefon, sau alte platforme de comunicare), dacă într-adevăr acesta a modificat datele bancare și nu este vorba de o terță parte frauduloasă.

    Deveniți client